دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۹:۵۲:۵۱

٤٥ هزار متر حفاری انحرافی-افقی در مناطق خشکی و دریایی
ایران دریلینگ: رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران گفت: متخصصان این شرکت از ابتدای امسال تاکنون موفق به انجام ٤٥ هزار متر حفاری انحرافی-افقی چاه‌های نفت و گاز در ٧٩ حفره در مناطق خشکی و دریایی کشور شدند. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی حفاری ایران، مهران عالیپور گفت: این روش حفاری چاه‌ها در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیزجنوب، شرکت نفت مناطق مرکزی و در دریا برای شرکت نفت فلات قاره به کارگیری شده است. وی حفاری چاه‌های انحرافی و افقی را یکی از خدمات تخصصی مهم در صنعت نفت عنوان کرد و افزود: کاربرد این روش فناوری بالایی دارد و با استفاده از موتورهای درون چاهی و ابزار جهت‌یابی (MWD) انجام می‌شود.

عالیپور با بیان این که اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری توانایی ارائه هرگونه فعالیت فنی تخصصی در این بخش را دارد، اظهار کرد: هم‌اکنون ٢٠٠ کارشناس مجرب در قالب ١٨ گروه تخصصی در این زمینه در بخش عملیات ویژه شرکت فعالیت دارند. رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران گفت: اکنون فعالیت گروه‌های تخصصی این واحد در پروژه‌های حفاری کلید دردست متمرکز است و به‌طور همزمان به شرکت‌های متقاضی نیز خدمات ارائه می‌شود. حفاری به روش انحرافی و افقی در حفاری چاه‌های امدادی (درحین فوران)، حفاری یک حلقه چاه با چند انشعاب، حفاری چاه‌های متعدد از یک دکل دریایی، حفاری در مخازن مشترک، مناطق غیرقابل دسترس مانند مناطق شهری و مسکونی و حفاری گسل‌ها کاربرد دارد.


  کد خبر : 541
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :